Aktualizované dňa: 07.11.2025


1. Úvodné ustanovenia

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako „VOP“) upravujú práva a povinnosti Zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy (ďalej ako „Kúpna zmluva“), uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim, predmetom ktorej je predaj a kúpa tovaru prostredníctvom internetového obchodu Predávajúceho dostupného online na webovej adrese: www.babyknihy.sk (ďalej ako „E-shop“).

1.2 Prevádzkovateľom E-shopu a Predávajúcim je spoločnosť kiWision, s.r.o., so sídlom Budovateľská 1062/25, 821 08 Bratislava, IČO: 46 616 951, DIČ: 2023510137, IČ DPH: SK2023510137, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 80670/B (ďalej ako „Predávajúci“).

1.3 Kontaktné údaje Predávajúceho:

Poštová adresa: kiWision,s.r.o., Babyknihy.sk, Stará Vajnorská 17/B, 831 04 Bratislava

Telefón: +421 948 061 500

E-mail: kontakt@babyknihy.sk

1.4 Zmluvné vzťahy z Kúpnej zmluvy sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. 

1.5 Ak je Zmluvnou stranou Kúpnej zmluvy spotrebiteľ, právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, výslovne neupravené týmito VOP, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej ako „Občiansky zákonník“), zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), ako aj ďalšími príslušnými aplikovateľnými právnymi predpismi. 

1.6 Ak Kupujúcim z Kúpnej zmluvy nie je spotrebiteľ ale fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, a predmetom Kúpnej zmluvy je nákup tovaru za účelom podnikania Kupujúceho, riadia sa zmluvné vzťahy Zmluvných strán z Kúpnej zmluvy výslovne neupravené týmito VOP ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej ako „Obchodný zákonník“). 


2. Definície pojmov

2.1 Na účely týchto VOP sa rozumie:

a.   E-shopom internetový obchod umiestnený na internetovej stránke www.babyknihy.sk, umožňujúci nakupovanie tovaru;

b.   Kupujúcim fyzická alebo právnická osoba, ktorá prejavila záujem nakupovať tovar cez E-shop a uzavrieť s Predávajúcim Kúpnu zmluvu, predmetom ktorej je kúpa tovaru ponúkaného Predávajúcim prostredníctvom E-shopu, a ktorá za tým účelom riadne vyplnila a cez E-shop odoslala záväznú objednávku, a doručila ju Predávajúcemu; a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ. Za Kupujúceho - právnickú osobu koná jej štatutárny orgán alebo oprávnený zástupca;

c.   Oprávnenou osobou osoba, odlišná od Kupujúceho, uvedená v záväznej objednávke ako osoba, ktorej má byť objednaný tovar odovzdaný. Uvedenie mena a priezviska Oprávnenej osoby v Objednávkovom formulári sa považuje za jej splnomocnenie na prevzatie objednaného tovaru;

d.   Objednávkovým formulárom elektronický formulár obsahujúci najmä osobné údaje Kupujúceho, príp. Oprávnenej osoby, označenie objednaného tovaru, kúpnu cenu objednaného tovaru vrátane DPH, miesto dodania, spôsob doručenia (prepravy) tovaru a cenu za doručenie (prepravu) tovaru do miesta dodania;

e.   Aktuálnou ponukou tovaru ponuka tovaru zverejnená v E-shope, ktorá obsahuje najmä textové označenie tovaru (napr. názov/meno tovaru, meno autora, názov/meno vydavateľa/ výrobcu, atď.), fotografické vyobrazenie tovaru a/alebo spotrebiteľského balenia tovaru a informáciu o aktuálnej cene. Zmeny Aktuálnej ponuky tovaru (vrátane cenových zmien) sú účinné od momentu ich zverejnenia v E-shope. Na Kúpne zmluvy uzavreté pred zverejnením príslušnej zmeny Aktuálnej ponuky tovaru v E-shope sa táto zmena nevzťahuje. Tovarom sú najmä knihy, hudobné a filmové nosiče, a hračky;

f. Zmluvnou stranou Kupujúci alebo Predávajúci.

 

3. Objednanie tovaru a uzavretie Kúpnej zmluvy

3.1    Všetky objednávky podané prostredníctvom E-shopu www.babyknihy.sk sú záväzné.

3.2    Podaním objednávky sa rozumie jej vytvorenie, odsúhlasenie a záväzné potvrdenie Kupujúceho, ktorým Kupujúci potvrdzuje a vyhlasuje, že:

a. sa oboznámil s VOP, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy, a že s nimi súhlasí;

b. sa oboznámil s reklamačným poriadkom obsiahnutom vo VOP, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy, a že s ním súhlasí;

c. bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu;

d. bol poučený o možnosti odstúpiť od Kúpnej zmluvy;

e. všetky Kupujúcim uvedené údaje sú pravdivé.

3.3 Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých formulárov a v nich vyplnenie všetkých údajov označených ako povinných.

3.4 Odoslaná objednávka tovaru je návrhom na uzavretie Kúpnej zmluvy podaným Predávajúcemu zo strany Kupujúceho.

3.5 Kupujúci v objednávke uvedie správne identifikačné údaje, a to najmä úplnú poštovú adresu, na ktorú má byť tovar odoslaný. Predávajúci nezodpovedá za prípadné škody, príp. zvýšené náklady pre Kupujúceho, ku ktorým dôjde v dôsledku nesprávne uvedených identifikačných údajov a/alebo údajov adresy doručenia (vrátane chýb v písaní alebo neaktuálnych údajov).

3.6 Prijatie návrhu na uzavretie zmluvy (ďalej ako „Potvrdenie objednávky“) je písomné vyhlásenie Predávajúceho adresované Kupujúcemu, v ktorom Predávajúci potvrdzuje, že objednávku Kupujúceho akceptuje. Potvrdenie objednávky nadobúda účinnosť okamihom doručenia Potvrdenia objednávky Kupujúcemu na e-mailovú adresu uvedenú v Objednávkovom formulári.

3.7 Kúpna zmluva je uzavretá okamihom, keď Potvrdenie objednávky nadobúda účinnosť, teda okamihom doručenia Potvrdenia objednávky Predávajúceho Kupujúcemu na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávkovom formulári. Predmetom uzavretej Kúpnej zmluvy je záväzok Predávajúceho dodať Kupujúcemu Kupujúcim objednaný tovar do ním určeného miesta dodania a záväzok Kupujúceho tovar v mieste dodania v dohodnutom čase prevziať, ako aj riadne a včas zaplatiť zaň kúpnu cenu a prepravné (náklady na doručenie).

3.8 Akákoľvek zmena objednávky po uzavretí Kúpnej zmluvy je návrhom na zmenu obsahu Kúpnej zmluvy a je možná len po vzájomnej dohode Kupujúceho a Predávajúceho. Návrh Zmluvnej strany na zmenu obsahu Kúpnej zmluvy nie je druhá Zmluvná strana povinná prijať.

3.9 Vlastnícke právo k tovaru, ktorého predaj a kúpa je predmetom Kúpnej zmluvy, prechádza na Kupujúceho úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar a jeho prevzatím Kupujúcim alebo Kupujúcim určenou Oprávnenou osobou.

3.10 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia tovaru Kupujúcim alebo Kupujúcim určenou Oprávnenou osobou od Predávajúceho, alebo keď tak Kupujúci alebo Oprávnená osoba neurobí včas, tak okamihom, keď Kupujúcemu alebo Oprávnenej osobe Predávajúci umožní nakladať s tovarom a Kupujúci alebo Oprávnená osoba tovar neprevezme.

3.11 Predávajúci získava hodnotenia (recenzie) svojich produktov a v E-shope poskytuje kupujúcim prístup k týmto hodnoteniam (recenziám).

3.12 Návštevníkom E-shopu je na príslušnej produktovej stránke E-shopu umožnené, aby zadali svoje hodnotenie (recenziu) produktu vo forme textu. Recenzie Predávajúci zobrazuje pre účely informovania ďalších návštevníkov Internetového obchodu. Pravosť týchto hodnotení zaisťuje Predávajúci funkciou CAPTCHA a manuálnou verifikáciou zaslanej recenzie. Poskytnutie hodnotenia je úplne dobrovoľné. Ak Kupujúci odovzdá Predávajúcemu svoje hodnotenie, dochádza k udeleniu nevýhradnej a bezodplatnej licencie na využitie hodnotenia na marketingové účely bez časového a územného a vecného obmedzenia, ktoré Predávajúceho oprávňuje na použitie hodnotenia akýmkoľvek spôsobom.

3.13 Kupujúci oprávňuje Predávajúceho na využitie hodnotenia bez toho, aby Kupujúceho označil za autora, na výkon svojich osobnostných práv spojených s hodnotením v jeho mene, a to buď samostatne, alebo s pomocou tretích osôb.

3.14 Hodnotenia nie sú sponzorované, pokiaľ tak nie sú výslovne označené.

3.15 Predávajúci môže za poskytnutie hodnotenia ponúknuť Kupujúcemu určité protiplnenie, napríklad vo forme zľavy na ďalší nákup v E-shope. Podmienky na získanie a uplatnenie takýchto protiplnení budú stanovené vždy individuálne, podľa aktuálnej marketingovej akcie Predávajúceho.

 

4. Kúpna cena tovaru

4.1 Ceny tovaru si môže Kupujúci overiť na príslušnej produktovej stránke tovaru v E-shope. Ceny za dopravu a ďalšie poplatky spojené s kúpou tovaru prostredníctvom E-shopu sú zobrazené pri realizovaní objednávky ako samostatná položka. Všetky ceny sú uvedené v mene euro s DPH.

4.2 Pred odoslaním objednávky bude v procese realizácie objednávky na príslušnej podstránke E-shopu vypočítaná celková cena za tovar, vrátane poplatkov súvisiacich s doručením tovaru a so spôsobom úhrady tovaru (napr. v prípade platby na dobierku), ktoré kúpna cena tovaru uvedená na príslušnej produktovej stránke tovaru v E-shope nezahŕňa, a Kupujúci bude vyzvaný k ich odsúhlaseniu. 

4.3 Všetky predajné akcie propagované v E-shope platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je v E-shope uvedené inak.

4.4 K každej objednávke vystaví Predávajúci príslušnú faktúru (daňový doklad) a zašle ju Kupujúcemu elektronicky. Na žiadosť Kupujúceho zašle Predávajúci aj potvrdenie o zaplatení elektronicky.

4.5 Konkrétny spôsob platby si zvolí Kupujúci podľa možností uvedených v procese realizácie objednávky na príslušnej podstránke E-shopu v sekcii „košík“, a to (i) platbu dopravcovi tovaru pri prevzatí tovaru („dobierka“) alebo (ii) platbu kartou („platobná karta“).

4.6 Záväzok Kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu je splnený momentom pripísania celej kúpnej ceny na účet Predávajúceho, uvedený v Potvrdení objednávky alebo odovzdaním kúpnej ceny dopravcovi tovaru v prípade platby na dobierku.

4.7 Kúpna cena tovaru pre Kupujúceho alebo pre skupinu kupujúcich nie je určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania.

 

5. Dodacia lehota, doprava a dodanie tovaru

5.1 Dodacia lehota začína plynúť odo dňa Potvrdenia objednávky za podmienky, že Kupujúci poskytne Predávajúcemu všetky informácie a podklady, ktoré sú potrebné pre včasné vybavenie objednávky. Štandardne je tovar doručovaný do 7 pracovných dní. 

Dodacie lehoty sa však môžu líšiť v závislosti od dostupnosti tovaru:

Dostupnosť

Orientačná doba expedovania

Na sklade

Do 2 pracovných dní od Potvrdenia objednávky je tovar vyskladnený a zabalený

Vypredané

Tovar nie je momentálne k dispozícii a nemáme informáciu od dodávateľa, kedy bude opäť k dispozícii

U dodávateľa

Do 5-21 dní v závislosti od doručovacích lehôt dodávateľa je tovar vyskladnený


Predávajúci však doručí Kupujúcemu tovar najneskôr v lehote 30 dní.

5.2 Po skompletizovaní objednávky je tovar pripravený na odoslanie. Zásielka je odovzdaná dopravcovi tovaru v závislosti od druhu prepravy, ktorý si Kupujúci pri objednávke zvolil a bude doručená podľa lehôt uvedených pri zvolenom dopravcovi tovaru (za čo zodpovedá dopravca) do miesta dodania.

5.3 Miestom dodania je adresa, ktorú Kupujúci uviedol v objednávke ako „dodaciu adresu“.

5.4 Spôsob dopravy tovaru do miesta dodania si môže Kupujúci vybrať v procese realizácie objednávky tovaru po označení tovaru a zadaní miesta dodania.

5.5 Spôsoby prepravy tovaru do miesta dodania:

a. Slovenská pošta – balík na poštu (na vybranú pobočku Slovenskej pošty). Zásielka je uložená 18 kalendárnych dní na zvolenej pošte, kde si ju počas otváracích hodín pobočky kupujúci vyzdvihne;

b. Zásielkovňa SR – balík na vybranú pobočku;

c. Kuriérska spoločnosť GLS – doručenie Kupujúcemu do 24 hodín od skompletizovania objednávky a od prevzatia skompletizovanej objednávky dopravcom;

Konkrétna doba doručenia vychádza z podmienok doručovania zásielok konkrétneho dopravcu. 

5.6 Informácia o cene doručenia tovaru (poštovné) a obvyklom čase trvania doručenia tovaru do miesta dodania je vždy uvedená pri konkrétnom druhu dopravy tovaru na príslušnej podstránke E-shopu v procese realizácie objednávky. Ceny poštovného sú uvedené v euro s DPH a platia iba pre odoslanie obyčajných zásielok na Slovensko a pri poslaní celej objednávky v jednej zásielke. 

5.7 V prípade, že dôjde k situácii, kedy bude (i) na žiadosť Kupujúceho alebo (ii) vzhľadom k veľkosti objednávky nevyhnutné rozdeliť objednávku a doručiť ju vo viacerých zásielkach, môže byť cena celkového doručenia tovaru (poštovné) v skutočnosti vyššia než tá, ktorá bola uvedená v objednávke – Predávajúci bude o takto zvýšených nákladoch doručenia tovaru informovať Kupujúceho pred Potvrdením objednávky a pristúpi k odoslaniu príslušnej objednávky vo viacerých zásielkach až po udelení súhlasu Kupujúceho s takto zvýšenými nákladmi celkového doručenia tovaru (poštovného).

5.8 Záväzok Predávajúceho dodať tovar je splnený odovzdaním objednaného tovaru Kupujúcemu alebo Oprávnenej osobe v mieste dodania. 

5.9 V prípade, ak si Kupujúci tovar v rozpore s Kúpnou zmluvou neprevezme a tovar sa vráti Predávajúcemu späť, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy. V takomto prípade má Predávajúci právo od Kupujúceho požadovať zmluvnú pokutu vo výške 5,- EUR ako paušalizovanú náhradu nákladov na dopravu a balné Kupujúcim objednaného tovaru, ktoré Predávajúci vynaložil na zabalenie a doručenie tohto tovaru za účelom plnenia svojich povinností z Kúpnej zmluvy, a to na základe odstúpenia Predávajúceho od Kúpnej zmluvy obsahujúceho písomnú výzvu Predávajúceho na zaplatenie predmetnej zmluvnej pokuty zaslaného Predávajúcim Kupujúcemu na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke.

5.10 

a. V prípade, ak si Kupujúci ako spôsob dopravy tovaru vyberie výdajné miesto Zásielkovňa.sk, a v čase expedovania objednávky nie je možné na Kupujúcim vybrané výdajné miesto zásielku odoslať (najmä, nie však výlučne, z dôvodu zrušenia pobočky, neprijímania zásielok výdajným miestom, a pod.), Predávajúci bude o tejto skutočnosti bezodkladne vhodným spôsobom informovať Kupujúceho za tým účelom, aby Kupujúci určil iné výdajne miesto Zásielkovňa.sk, na ktoré mu bude tovar doručený.

b. V prípadne, ak po odovzdaní tovaru na dopravu Predávajúcim príslušnému dopravcovi z akéhokoľvek dôvodu na strane dopravcu a/alebo na strane Zásielkovňa.sk, Zásielkovňa.sk presmeruje zásielku na iné ako Kupujúcim určené výdajné miesto, bude Zásielkovňa.sk Kupujúceho o takejto zmene informovať. Predávajúci v tomto prípad nenesie zodpovednosť za zmenu vo výdajnom mieste Zásielkovňa.sk, ktorá vznikli bez zavinenia Predávajúceho na strane dopravcu a/alebo Zásielkovňa.sk.

5.11 Faktúra – daňový doklad – je vystavená a zaslaná Kupujúcemu v elektronickej podobe na e-mail uvedený v objednávke. Faktúra slúži ako doklad o kúpe a záručný list.


6. Zrušenie objednávky a odstúpenie od Kúpnej zmluvy

6.1 Odstúpenie od Kúpnej zmluvy v prípade Kúpnej zmluvy uzavretej s fyzickou osobou – podnikateľom a právnickou osobou sa spravujú príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka. Nižšie uvedené ustanovenia tohto článku VOP sa vzťahujú na Kupujúceho – spotrebiteľa.

6.2 Kým nebola objednávka ešte zaplatená a tovar z príslušnej objednávky nebol ešte odovzdaný na dopravu príslušnému dopravcovi, môže Kupujúci objednávku zrušiť a teda odstúpiť od Kúpnej zmluvy, prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky (viď kontaktné údaje v bode 1.3 týchto VOP) a to bez účtovania penále a/alebo akýchkoľvek poplatkov zo strany Predávajúceho. 

6.3 V prípade, že objednávka už bola Kupujúcim zaplatená a avšak nebola ešte odoslaná, môže Kupujúci objednávku zrušiť a teda odstúpiť od Kúpnej zmluvy prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky (viď kontaktné údaje v bode 1.3 týchto VOP) a to bez účtovania penále a/alebo akýchkoľvek poplatkov zo strany Predávajúceho. Predávajúci následne vráti Kupujúcemu Kupujúcim už zaplatenú kúpnu cenu za tovar v zmysle Kupujúcim zrušenej objednávky a to najneskôr v lehote 14 dní odo dňa, kedy Kupujúci zrušil objednávku a/alebo odstúpil od Kúpnej zmluvy.

6.4 Kupujúci – spotrebiteľ má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy najneskôr v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru (v prípade, že bola objednávka rozdelená na viacero zásielok, odo dňa prevzatia poslednej zásielky tovaru) a to aj bez uvedenia dôvodu. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci – spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od Kúpnej zmluvy Predávajúcemu. Kupujúci – spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy po uplynutí lehoty na odstúpenie podľa tohto bodu VOP.

6.5 Kupujúci – spotrebiteľ má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy emailom, písomne listom zaslaným Predávajúcemu (viď kontaktné údaje v bode 1.3 týchto VOP) alebo prostredníctvom online formulára dostupného pre tento účel na príslušnej podstránke E-shopu. Na odstúpenie od Kúpnej zmluvy môže Kupujúci použiť vzorový formulár na odstúpenie od Kúpnej zmluvy dostupný online pod nasledujúcim odkazom: [LINK NA FORMULÁR].

6.6 Kupujúci – spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa jeho odstúpenia od Kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu: kiWision, s.r.o., Babyknihy.sk, Stará Vajnorská 17/B, 831 04 Bratislava alebo odovzdať tovar Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa predchádzajúcej vety sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci – spotrebiteľ odošle tovar Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.

6.7 Pri odstúpení od Kúpnej zmluvy Kupujúcim – spotrebiteľom znáša Kupujúci – spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. Uvedené neplatí, ak Predávajúci oboznámi Kupujúceho – spotrebiteľa o tom, že náklady na vrátenie tovaru bude znášať sám. Predávajúci odporúča poslať Predávajúcemu tovar na vrátenie ako poistenú zásielku a zvoliť vhodný obal, keďže Predávajúci nezodpovedá za prípadnú stratu či poškodenie zásielky tovaru na vrátenie pri jeho doprave späť Predávajúcemu. Tovar vrátený Kupujúcim – spotrebiteľom po jeho odstúpení od Kúpnej zmluvy zaslaný Predávajúcemu na dobierku nebude Predávajúcim prijatý.

6.8 Kupujúci – spotrebiteľ pri jeho odstúpení od Kúpnej zmluvy zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom Kupujúcim – spotrebiteľom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

6.9 Predávajúci vráti Kupujúcemu – spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s Kúpnou zmluvou v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Kúpnej zmluvy, a to do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy.

6.10 Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od Kúpnej zmluvy Kupujúcim – spotrebiteľom, vrátiť Kupujúcemu – spotrebiteľovi platby zaplatené Kupujúcim – spotrebiteľom v zmysle Kúpnej zmluvy pred tým, ako mu je tovar na vrátenie z dôvodu odstúpenia od Kúpnej zmluvy doručený, alebo kým Kupujúci – spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu.

6.11 Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu – spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Kupujúci – spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Kupujúci – spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim. 

6.12 Predávajúci vráti Kupujúcemu – spotrebiteľovi platby uhradené Predávajúcemu Kupujúcim – spotrebiteľom v súvislosti s Kúpnou zmluvou rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci – spotrebiteľ pri ich úhrade, pokiaľ sa Zmluvné strany výslovne nedohodnú inak.

6.13 Kupujúci – spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade, ak predmetom Kúpnej zmluvy je:

a. tovar vyrobený pre Kupujúceho – spotrebiteľa na mieru;

b. tovar, ktorý podlieha skaze;

c. hygienicky zabalený tovar, ktorého originálny obal bol Kupujúcim – spotrebiteľom narušený.

6.14 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak Kupujúci – spotrebiteľ bezdôvodne odoprie prevzatie tovaru, ktorého predaj a kúpa je predmetom Kúpnej zmluvy, od príslušného dopravcu alebo doručovateľa z iných dôvodov než dôvodov spôsobených konaním Predávajúceho v rozpore so zákonom a/alebo Kúpnou zmluvou alebo opomenutím konania Predávajúceho, na ktoré je Predávajúci na základe zákona a/alebo Kúpnej zmluvy povinný.

6.15 Odstúpenie Predávajúceho od Kúpnej zmluvy je účinné dňom, keď je odstúpenie Predávajúceho od Kúpnej zmluvy doručené Kupujúcemu - spotrebiteľovi.

6.16 Na objednávky uskutočnené v období od 15. novembra do 31. decembra 2025 sa poskytuje predĺžená lehota na odstúpenie od zmluvy, a to až do 15. januára 2026. Táto predĺžená lehota sa vzťahuje výhradne na prípady, keď spotrebiteľ vráti nepoužitý a nepoškodený tovar z dôvodu jeho nevhodnosti ako darčeka.


7. Zodpovednosť za vady, záručná doba a reklamačný poriadok

7.1 Zodpovednosť za vady a záručná doba v prípade Kúpnej zmluvy uzavretej s fyzickou osobou – podnikateľom a právnickou osobou sa spravujú príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka. Nižšie uvedené ustanovenia tohto článku VOP sa vzťahujú na Kupujúceho – spotrebiteľa.

7.2 Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu – spotrebiteľovi za to, že ním zakúpený tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616 Občianskeho zákonníka) a všeobecnými požiadavkami (§ 617 Občianskeho zákonníka). To napríklad znamená, že zodpovedá za to, že tovar má akosť a úžitkové vlastnosti požadované Kúpnou zmluvou, Predávajúcim alebo výrobcom popisované, alebo na základe reklamy tovaru očakávané, prípadne pre vec takého druhu obvyklé. Ďalej Predávajúci zodpovedá za to, že tovar zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v tomu zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa. Predaný tovar má vady, ak nie je v súlade s vyššie uvedenými požiadavkami alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.

7.3 Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania, pri použitej veci je doba zodpovednosti Predávajúceho jeden rok od dodania, s výnimkami stanovenými príslušnými právnymi predpismi. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto doby. Ak však je na tovare uvedený dátum spotreby, v takom prípade záručná doba trvá iba do dátumu spotreby.

7.4 Kupujúci – spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Záručná doba začína plynúť od kedy Kupujúci – spotrebiteľ prevzal tovar. Reklamáciu je Kupujúci – spotrebiteľ oprávnený uplatniť nasledujúcimi spôsobmi: (i) vyplnením online reklamačného formulára, nachádzajúceho sa na stránke internetového obchodu www.babyknihy.sk, a jeho odoslaním cez e-shop; (ii) prostredníctvom užívateľského profilu na www.babyknihy.sk, v časti „Moje objednávky“ - „Zobraziť históriu objednávok“, v konkrétnej objednávke, pri konkrétnom produkte; ako aj (iii) zaslaním reklamovaného tovaru na adresu Predávajúceho. Ešte pred zaslaním reklamovaného tovaru a začatím reklamačného konania Predávajúci odporúča, aby mu Kupujúci – spotrebiteľ emailom zaslal fotografiu reklamovaného tovaru, a to za účelom neformálneho posúdenia stavu tovaru a získania nezáväznej informácie o prípadnom ďalšom postupe a výsledku reklamačného konania. Pri reklamácii Kupujúci – spotrebiteľ preukáže pôvod tovaru, napríklad faktúrou, záručným listom, pokiaľ bol k tovaru priložený, prípadne iným preukázateľným spôsobom. Zároveň Kupujúci – spotrebiteľ opíše, ako sa vada prejavuje.

7.5 Ak Predávajúci zodpovedá za vadu predaného tovaru, Kupujúci – spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).

7.6 Predávajúci poskytne Kupujúcemu – spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.

7.7 Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu – spotrebiteľovi. Ak Kupujúci – spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady Kupujúceho – spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

7.8 Kupujúci – spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci – spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s iným spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by iný spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu – spotrebiteľovi značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.

7.9 Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka) po tom, čo Kupujúci – spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu – spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý si Kupujúci – spotrebiteľ vec zakúpil. Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci – spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní vec Predávajúcemu alebo osobe podľa § 622 ods. 5 Občianskeho zákonníka. Náklady prevzatia veci znáša Predávajúci. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec Kupujúcemu – spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci – spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.

7.10 Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním alebo na vady, ktoré vznikli neodbornou manipuláciou alebo využívaním tovaru zo strany Kupujúceho – spotrebiteľa.

7.11 Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď po skončení opravy bol Kupujúci – spotrebiteľ povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Občianskeho zákonníka.

7.12 Predávajúci neposkytuje popredajný servis.

7.13 Práva zo zodpovednosti za vady sú podrobné opravené v § 615 až § 621 Občianskeho zákonníka.


8. Zásady ochrany osobných údajov

8.1 Osobné údaje Kupujúceho, ako Oprávnenej osoby, Predávajúci spracúva v súlade so zákonom o ochrane OÚ a podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov.

8.2 Podmienky spracúvania osobných údajov Predávajúcim sú špecifikované na internetovej stránke www.babyknihy.sk v sekcii www.babyknihy.sk/ochrana-osobnych-udajov

9. Používanie obsahu stránky www.babyknihy.sk

9.1 Webová stránka babyknihy.sk a E-shop Predávajúceho ako aj všetky informácie a materiály v nich publikované, vrátane Aktuálnej ponuky tovarov, môžu byť chránené autorským právom. Názvy a označenia, najmä tovarov a služieb, môžu byť ochrannými známkami ich vlastníkov. Kopírovať a šíriť informácie publikované na webovej stránke a v E-shope Predávajúceho je možné len s jeho predchádzajúcim súhlasom. Neoprávnený zásah do takýchto práv duševného vlastníctva môže byť považovaný za trestný čin.


10. Alternatívne riešenie sporov

10.1   Otázky alternatívneho riešenia sporov z Kúpnej zmluvy v prípade Kúpnej zmluvy uzavretej s fyzickou osobou – podnikateľom a právnickou osobou sa spravujú príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka. Nižšie uvedené ustanovenia tohto článku VOP sa vzťahujú na Kupujúceho – spotrebiteľa.

10.2 Ak medzi Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Kupujúci – spotrebiteľ domnieva, že Predávajúci porušil iné práva Kupujúceho – spotrebiteľa, má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu.

10.3 Ak Predávajúci na žiadosť Kupujúceho – spotrebiteľa o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Kupujúci – spotrebiteľ podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov právo, za účelom ochrany svojich spotrebiteľských práv, podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Možnosť Kupujúceho – spotrebiteľa obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

10.4 Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína návrhom Kupujúceho – spotrebiteľa. Návrh musí obsahovať zákonom predpísané náležitosti a môže sa podať písomne v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže Kupujúci – spotrebiteľ využiť formulár, ktorý je dostupný na webovom sídle subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjekt alternatívneho riešenia sporov je povinný postupovať nezávisle, nestranne, s náležitou odbornou starostlivosťou, s cieľom urovnania sporu a prihliadať pritom na ochranu práv a oprávnených záujmov strán sporu. Ak majú strany sporu záujem o zmierlivé vyriešenie sporu, subjekt alternatívneho riešenia sporov vypracuje návrh dohody o vyriešení sporu. Uzatvorená dohoda je záväzná. Ak medzi stranami sporu nedôjde k uzavretiu dohody o vyriešení sporu a subjekt alternatívneho riešenia sporov dospeje k záveru, že Predávajúci porušil práva Kupujúceho – spotrebiteľa, ukončí alternatívne riešenie sporu vydaním nezáväzného odôvodneného stanoviska. Subjekt alternatívneho riešenia sporov návrh odloží, ak nie je zrejmé, že Predávajúci porušil práva Kupujúceho – spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporu je bezodplatné. Subjekt alternatívneho riešenia sporov však môže od Kupujúceho – spotrebiteľa požadovať poplatok najviac 5 EUR vrátane DPH.

10.5 Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk), alebo iné subjekty zapísané do zoznamu subjektov alternatívneho riešenia sporov, ktorý vedie Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (www.mhsr.sk). V prípade cezhraničného sporu má Kupujúci – spotrebiteľ tiež právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum (www.esc-sr.sk), ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu. Kupujúci – spotrebiteľ má tiež právo na alternatívne riešenie prípadného sporu prostredníctvom európskej platformy riešenia sporov on-line (ec.europa.eu/consumers/odr/main/).


11. Záverečné ustanovenia

11.1 Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke Predávajúceho www.babyknihy.sk. Znenie VOP môže Predávajúci kedykoľvek jednostranne meniť a dopĺňať. Nové všeobecné obchodné podmienky nadobudnú účinnosť dňom ich zverejnenia v E-shope a rušia sa tým dovtedy platné všeobecné obchodné podmienky. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti Kupujúceho, ktoré vznikli pred účinnosťou nových všeobecných obchodných podmienok.

11.2 Kúpna zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie a je možné ju uzavrieť v slovenskom jazyku. Kupujúci týmto súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku pri uzatváraní Kúpnej zmluvy.

11.3 Odoslaním elektronickej objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa s VOP dôkladne oboznámil, ich obsahu porozumel a akceptuje bez výhrad všetky ustanovenia VOP v znení platnom a účinnom v deň odoslania objednávky.

11.4 Právne vzťahy založené Kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami Kúpnej zmluvy (t.j. obsahom objednávky a potvrdenia objednávky), ustanoveniami týchto VOP, príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, pričom ustanovenia Kúpnej zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov, a ustanovenia týchto VOP majú prednosť pred dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.  

11.5 V prípade, že akékoľvek ustanovenie Kúpnej zmluvy a týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení Kúpnej zmluvy a týchto VOP, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia. Zmluvné strany sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že niektoré z ustanovení Kúpnej zmluvy alebo týchto VOP je neplatné, neúčinné a/alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie novým platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia.

11.6 Zmluvné strany si pre právny vzťah, založený Kúpnou zmluvou, obsahujúci medzinárodný (cudzí) prvok dojednávajú slovenské rozhodné právo, s tým, že pokiaľ je Zmluvnou stranou spotrebiteľ, rozhodné právo pre práva a povinnosti vyplývajúce z Kúpnej zmluvy bude stanovené na základe príslušných ustanovení kolíznych noriem.

11.7 Orgánom dozoru v oblasti ochrany osobných údajov je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom Hraničná 12, 820 07 Bratislava (www.dataprotection.gov.sk, statny.dozor@pdp.gov.sk, +421 /2 3231 3214). Orgánom dozoru v oblasti ochrany spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava (www.soi.sk, ba@soi.sk, 02/58 27 21 72).

11.8 Vzhľadom na spôsob uzatvárania Kúpnej zmluvy, Kúpna zmluva u Predávajúceho nebude osobitne uložená a dostupná na požiadanie. VOP budú kedykoľvek dostupné v E-shope.

11.9 Tieto VOP sú zverejnené na stránke E-shopu babyknihy.sk.